Curtan

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Curt - 18 oktober 2014 21:34

Så har jag då gjort Barcelona.Det funkar alldeles utmärkat med den fria bussen från campingen, det tar en halvtimme in till Plaza Catalunya. Därifrån går turbussarna med tre linjer, röd,blå och grön, jag valde den blå som stannar utanför Sagrada Familia.

 

Där var tyvärr en kö på 150 meter så jag avstod, gick över till en bar och tog en öl till det hutlösa priset av 8€. Men jag måste erkänna att det var en mäktig byggnad. Sen hoppade jag på bussen igen och åkte till Park Güell. En jättebrant backe ,carrera Larrad ledde upp till parken. Jag fick stanna några gånger innan jag var uppe, och möts av beskedet att jag får komma in om 2,5 timme, så länge ville jag inte vänta så jag gick ner igen, och nu gick det lättare.

 

Hoppa upp på bussen igen och nu till Barca fotbollstadium. Även där massor med folk. 5€ kostade det att gå in på stadion och titta, men då skulle man först stå i kö en lång stund, så det sket sig, tittade istället på en ishockeymatch.

 

Tittade in på den enorma shopen vid sidan, där fanns allt som påminde om klubben. En macka och en öl sedan bussen tillbaka till Plaza Catalunya. Det var lite jobbigt att gå runt och inte undra på, det var +33 och soligt.

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards