Curtan

Alla inlägg under mars 2014

Av Curt - 31 mars 2014 14:15

 

Våfflor är alltid välkommet. Jag passade på att bjuda Åsa, Tomas och Albin på lite våfflor på månadens sista dag.

1 pkt på 16 st räckte precis till oss tillsammans med vispgrädde på tub och hjortronsylt och hallonsylt. Inlägget är lite sent inlagt, minnet sviker ibland. 

Av Curt - 26 mars 2014 16:46

 

Bogruppen i vårat område bjöd på våfflor och kaffe. Det blev ett välbesökt möte som alltid när något är gratis. Räddningstjänsten hade en informativ information om säkerheten i lägenheterna. Det var riktigt intressant att få veta vilka mina skyldigheter som hyresgäst är. En liten present i form av ett skohorn modell längre delades ut.

Av Curt - 19 mars 2014 15:20

 

Kallt på nätterna, ca.- 13 men dagarna börjar bli fina. I strålande sol visade Herr Jörnegård upp dom senaste modellerna av Dethleff och Knaus på Västra Kajen i Piteå. Ett trevligt inslag och en liten vink om att våren trots allt är på väg.

Av Curt - 7 mars 2014 23:12

 

Nu närmar sig avresan hem till Sverige. Ett litet avskedsparty hos Familjen Dreiö tillsammans med Dannemans. Mycket ostar och gott vin i trevligt sällskap är hur njutbart som helst och med en strålande sol som sällskap.

 

Efter detta så gick vi till socialen där det bjöds på Flamencodans av Carmen Lada med orkester. I morgon skall jag gå runt på campingen och säga adjö till alla mina vänner, och jag hoppas att vi ses till hösten.   

Av Curt - 5 mars 2014 17:49

 

En liten avskedsfest hos familjen Wuopio som skall åka tillbaka till Sverige imorgon.
Tack Kjell & Birgitta för gott tilltugg och vin, en trevlig eftermiddag. Jag hoppas att vi ses i Örnvik till sommaren

   Löjrommen var supergod och naturligtvis det andra också

Av Curt - 4 mars 2014 10:30

 

Fest igen, den här gången på Restaurang Siena i Mazarron. Vi var 20 glada svenskar som tog bussen in till Mazarron. Vi serverades utsökt mat med mycket vin och vi mådde förträffligt. Vid busshållplatsen gick alla in på vattenhålet, vi kallar baren så, och tog en drink. Väl tillbaka på campingen blev det fler drinkar hos Halmedals innan det var läggdags. En mycket trevlig dag


Av Curt - 3 mars 2014 15:34

 

Så blev det ett litet party igen, den här gången hos Marias. För musiken och sången stod Mattias, och jag måste säga att han håller bra kvalitet. Att äta valde jag snitzel och den var av det större slaget, dubbelt så stor som i Sverige, jag åt bara halva. Ikväll skall jag bjuda några stycken på Chino Europa och det gäller att ha plats för det också   

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards