Curtan

Alla inlägg under juni 2012

Av Curt - 24 juni 2012 18:20

 

Efter 40 år så har jag besökt St Sjöfallet, tyvärr så var vägen stängd till Ritsem. Jag tänkte ta in på campingen vid sjöfallet, men dom begärde 305.- /dygnet och såna rövarpriser betalar inte jag. Åkte tillbaka en bit och stannade på en rastplats vid Jaurekaska.

Av Curt - 23 juni 2012 20:39

 

Det har varit lite varierande väder, ömsom sol och blåst och däremellan lite regn. Jag åt en god buffé inne i restaurangen, Agneta och Kenneth skall ha en stjärna för maten. 

Så var det dags för en ny trubadur eller trubadurska. Tråkigt nog var det lika lite folk som lyssnade, dom flesta satt i sina husvagnar. Nu sitter jag oxå i husbilen och väntar på fotbollen. I morgon bär det iväg till St Sjöfallet.

Av Curt - 22 juni 2012 20:43

 

Jag är nu på Harads Camping, vädret är strålande, sol och ljumma vindar. Jag har just ätit en Entrecote till tonerna av rocktrubaduren Tony K. Tyvärr så fick han spela för en liten grupp av besökare, och det var synd för han var bra. I morgon bir det en ny trubadur, hoppas att det kommer mer folk då. Ha en trevlig midsommarhelg alla.     

Av Curt - 16 juni 2012 14:59


Det händer inte så värst mycket.Men i dag så bjöd Pitebo på hamburgare och kaffe med dopp och den nya VD:n presenterade sig.

Det är en strålande sommardag, och det är på tiden, jag började fundera på att åka tillbaka till Spanien.

Tyvärr så har vädergubbarna hotat med regn, man får hoppas att dom har fel.    

Av Curt - 9 juni 2012 23:31


Caravan träff på Havsbadet i Piteå. En del av caravanarna bokade bord  för att se showen och äta gott, andra gjorde ett långbord och grillade. Senare på kvällen samlades vi hos Britt-Mari och Kjell och sjöng allsång till Affes gitarr. Vädret har varit kyligt med regn, men trots det så har humöret varit på topp.  

Av Curt - 8 juni 2012 23:44

 


Nu har vi samlats på Piteå Havsbad, ett härligt gäng. Vi är 24 ekipage  som ikväll sitter och grillar kov och sjunger till Affes gitarr, det är en riktigt skön stämmning .

Av Curt - 7 juni 2012 17:51


  Jag har nu hämtat mitt eget blåsta whiskeyglas på Heta Hyttan. Det är ett unikt glas, dess like finns inte i hela världen. Jag har nu planer på att söka anställning hos Orrefors, mot en mycket bra lön naturligtvis, sisådär ett par hundra tusen i månaden och fallskärm. 

Av Curt - 6 juni 2012 13:55


Nationaldagen inleds med regn. I Badhusparken uppträder ABF:s dansgille och sedan sjunger SCA:s manskör

mäktigt och njutningsfullt. Jan Lundkvist berättar historiskt om Sverige i allmänhet och Piteå i synnerhet. En djupare beskrivning av piteåbon lockar fram en hel del skratt. Trots regnet var det en mycket trevlig eftermiddag.

     

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards