Curtan

Alla inlägg under augusti 2010

Av Curt - 21 augusti 2010 12:15


  Nu har jag sagt adjö åt det glada gänget i Stortjärn. Kör efter Piteälven och fiskar, tyvärr med dåligt resultat. Stannar upp vid 16 tiden strax nedanför Benbryteforsen, hittar en ledig plats där jag kan klämma in mig. Även här äts det surströmming, doften ligger tät efter hela ställplatsen. Efter att jag har ätit upp mitt grillade och druckit kaffe, knackar det på dörren, och jag blir bjuden på en bit blåbärspaj, måste dock vänta en stund med att äta den, sprutgrädden var frusen.  

Av Curt - 20 augusti 2010 12:00

  Idag tog jag husbilen och åkte upp till en inplanterad sjö ovanför Lillpite. På eftermiddagen dyker det upp  ett glatt gäng från Piteå med 6 husvagnar. Det blir surströmmingsfest och farbrorn (jag alltså) blir oxå bjuden. Vilket härligt gäng jag träffade, det blev en minnesvärd och jättetrevlig kväll.

Av Curt - 15 augusti 2010 14:03

  Jag har gjort ett besök på det muséum som Kjell Persson har iordningsställt på fiskecampen. Bilden visar interiören av en lanthandel, men det finns så mycket mer. Jag tror att han har världens största samling av hyvlar. Det finns gamla flint och lodgevär, björnsaxar, ljuster och gamla motorer, ett mycket sevärt muséum. 

Av Curt - 14 augusti 2010 22:04

   Nu har jag parkerat på Jävrebodarnas Fiskecamp. På bryggan är det fullt med folk som kämpar med att ta upp söndagsmiddagen. Ett ordentligt skyfall passerade under 10 minuter. Har under kvällen samspråkat med ett trevligt par från Avesta.

Bilden visar solnedgången vid ställplatsen i Jävre

Av Curt - 13 augusti 2010 14:00

  

Vi hade en mycket trevlig surströmmingsfest i Jävre. Vi stod på ställplatsen vid fyren och vädret var varmt och ljuvligt, en riktigt skön sommarkväll. Strömmingen var delikat liksom snapsen. 

Av Curt - 7 augusti 2010 16:19

  Den ena folkfesten avlöser den andra. I 10 dagar är det Nolia i Piteå. Här finns det mesta, det gäller bara att ha en fet plånbok. I dag var det strålande väder, svetten strömmade på besökarna och glasskön var lång, liksom kön till bankomaten. Efter 5 timmar kändes fötterna som en fotboll som skulle explodera. Skall göra en rusch till senare i veckan 

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards