Curtan

Alla inlägg under juni 2013

Av Curt - 29 juni 2013 17:00

 

Öjeby kyrkmarknad är en av dom större marknaderna i länet. Jag tog moppen in till Öjebyn och naturligtvis glömde jag att ta ut pengar i stan så jag fick köa 20 min utanför Ica. Som vanligt var det trångt som tusan bland stånden men till slut fick jag iaf en hamburgare att stilla hungern med. Jag brukar alltid köpa munkar, så också denna gång, 5 ska jag frysa in och 5 bjuder jag grannarna på. Som avslutning köper jag rökt kött av den legendariske Vildhasse, men det märks tyvärr att han är till åren, han verkade lite trött. Vi pratade en liten stund innan jag önskade honom god förtsättning, och jah hoppas att få se honom även nästa år.

Av Curt - 29 juni 2013 13:43

 

Ja det är mycket som händer i Piteå på sommaren. Det har anlänt 830 fotbollslag från olika delar av världen. Piteå har ökat med 18000 personer. På Fredagskvällen paraderade dom tillsammans med musikgruppen skolecorps från norge genom piteå. Jag hade lyckats få ett bord tillsammans med några bekanta på Nodo Bar. Dom ungdomar som syns på bilden kommer från Bangkok, men man såg lag från Brasilien och Mexico. Vilken fantastisk upplevelse det måste vara för alla dessa ungdomar att få komma till våran nordliga breddgrad, man får hoppas att dom knyter livslånga kontakter med varann.

Av Curt - 17 juni 2013 22:51

 

Nu är det ett tag sedan jag skrev på bloggen men idag har jag varit på Acusticum i Piteå tillsammans med Bianca och KjellÅke från Kil. Det har varit en fantastisk musikupplevelse att få lyssna på Svante Thuresson och Viktoria Tolstoy i nästan 2 timmar. Svante är 76 år men har fortfarande lungor för att sjunga klockrent och Victoria går verkligen inte heller av för hackor. En helt fantastisk kväll tillsammans med goda vänner och värt varenda krona.   

Bilden är tagen med mobilen och inte den bästa

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards