Curtan

Alla inlägg under maj 2010

Av Curt - 30 maj 2010 15:15

  Trots motgång så går livet vidare. Här är jag på Jävrebodarnas Fiskecamp med barnbarnet Albin, en firre på 1,3 kg beundras aktningsfullt av den lille. Mamma Åsa höll i kameran under överinseende av Pappa Tomas 

Av Curt - 28 maj 2010 16:56

  Nu har min livskamrat fått komma till den sista vilan. Tillsammans med barnen och hennes två systrar gravsatte vi henne i urnlunden på Piteå kyrkogård. Knut Holmquist tog upp sången, "Blott en dag" en sång Gunvor tyckte mycket om. Nu tar en ny tid vid, något man måste lära sig att leva med 

Av Curt - 27 maj 2010 20:17

  Vi har fått en invasion av bladlöss, dom kommer visst från Ryssland och dom gillar min bil. Det påstås att nyckelpigor skall vara bra mot dom här gynnarna, men då äter dom nog ihjäl sig för det finns miljoner av löss. Och är det inte lössen som är på bilen så skiter fåglarna på den, så i morgon skall jag byta parkering. 

Av Curt - 24 maj 2010 15:43

I dag är det så kallt att man börjar fundera på att skaffa päls. Det blåser och är + 10  

Skall sommaren bli så här måntro?

Av Curt - 22 maj 2010 10:40

Här i Pitstan strålar solen för fulla muggar.Jag tror att det är varmare här än i Spanien.

Ikväll tar jag husbilen till min kusins stuga för ett litet grillparty med tillhörande tillbehör.

Trevlig pingst på er alla

Av Curt - 18 maj 2010 20:15

  Jag har nu lämnat Mjölby och det trevliga värdparet Erik&Arja. Efter en god frukost med kaffe och nybakade bullar siktar jag in mig på Piteå. Efter att ha passerat Dalälven övergår regnet till solsken och 24 gr varmt. Jag har nu parkerat i Ullånger på fiskecamp Höga Kusten och sitter och tittar ut över den lilla tjärnen, men den är dödare än död, några små ringar men jag tror att det är spigg. 

Av Curt - 17 maj 2010 14:35

   Nu är jag hos Erik och Arja.  Anlände igår kväll och blev bjuden på en delikat middag av mästerkocken Erik. Idag har vi gjort en tur runtomkring i Arns landskap med ett kaffestopp vid Vadstena slott. På eftermiddagen åker jag till Ljungsbro och hälsar på Sören och Maggan, blir bjuden på en jättegod kålsoppa. På kvällen tar jag adjö och åker tillbaka till Mjölby.

Av Curt - 15 maj 2010 20:07

Nu är jag tillbaka i Sverige, har köpt en vecka surf hos Telia. Färden från Bockenem har varit regnig, båtfärden över till Rödby har varit gungig och i Skåneland så regnar det. Har ringt hem till Piteå där dom talar om att det är sommarvärme med 23gr i skuggan, det måste vara nåt fel på vädergubbarna. Nu har jag nattparkerat på ställplats som Bengt i Örkellkunga tillhanda håller. Jag åker tidigt i morgon så att jag inte blir frestad att gå in och byta bil. 

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards