Curtan

Alla inlägg under oktober 2012

Av Curt - 31 oktober 2012 23:21

 

Regn hela natten, men dagen harr varit bra, solig och varm.Efter boulen träffades vi hos Dannemans för en drink innan vi tog cyklarna till restaurang Copi Coy för att intaga en 3 rätters middag för det facila pricet av 7€. Tjejen som grillade ville inte vara med på bild så hon fotade mig istället. Maten var helt okey för det priset. Cykeltur hem till campingen där Dannemans bjöd på en kvällsdrink. En mycket trevlig kväl. 

Av Curt - 29 oktober 2012 17:52

 

I dag har vi testat att åka buss från Bolnuevo till Cartagena. Det gick bra, men några små missar blev det.Vi åkte först till Puerto och sedan till Cartagena, fullständigt onödigt eftersom Cartagenabussen går direkt från Bolnuevo, men det är sånt man får ta.   Lokalbuss in till Torrieciega där vi gick runt på lite affärer för att avsluta med en öl och Toast på Nam Nam, och ni ser en belåten fru Dannemann på restaurangen. Återvägen gick direkt till Bolnuevo, så nu har vi lärt oss detta

Av Curt - 28 oktober 2012 18:56

    

Marknadsdag är det på Söndagar. Vi väntade på bussen i minst en halvtimme innan vi gav upp och tog turisttåget in till marknaden istället. Jag köpte en klocka som inte gick nåt bra, men 50.- kan man offra. Levande statyer finns det lite här och var, dom här står absolut blickstilla tills man ger dom en slant, då tackar dom. Tyvärr så lyckades jag kapa huvudet av gubben, men han stod kvar iallafall. En Tapas på Peyma och en kaffe med cognak nere vid hamnen. Efter det blev det bussen hem och den var bara försenad 10 min den här gången. Nu har jag bytt bild på gubben och återställt huvudet på han

Av Curt - 27 oktober 2012 22:08

 

Idag samlades en stor del av svenskarna för det första strandpartyt. Vi åt lite gott och skålade med varandra samt berättade lite historier, både över och under bältet , hade hur trevligt som helst i strålande sol och till dyningarnas brus. En del gick ner och badade i 23 gradigt medelhav. Erik & Arja kom och hälsade på mot kvällen och vi hade en mycket trevlig pratstund över en flaska vin.   

Av Curt - 26 oktober 2012 22:47

 

Vi har gjort en tur in till Cartagena tillsammans med Willy och Göran. Husvagnsaffären hade en liten utställning där man bjöd på tilltugg och vin. På vägen tillbaka stannade vi upp vid Media Markt och handlade lite. På eftermiddagen spelade vi lite boule där vårat lag naturligtvis vann ????? Sören och Else Marie, ett härligt par som vi träffat i Santa Pola bjöd på afterboule och det var hur trevligt som helst, Dom vill jag verkligen träffa fler gånger, för dom var verkligen sköna. Efter maten så drabbades jag av mina goda vänner Willy och Janne med respektive som jag mer än gärna bjöd på ett glas. Just nu lite dåligt väder, men det blir bättre.   

Av Curt - 23 oktober 2012 22:19

 

Jag har lagt in en liknande bild tidigare, men den här gången är jag bjuden på tacos och jag kan säga att det smakade förträffligt. I övrigt kan sägas att vi har åkt in till Puerto och handlat lite smått och gott. Jag bjöd Willy och Roland med respektive på kaffe med stubbe på eftermiddagen. Det har varit en skön och varm dag som har gått i lugnets tecken. Jag ser på nyheterna att Jysk hr brunnit ner i Pitstan, tråkigt, men jag hoppas att det byggs upp igen.

Många hälsningar till er hemma i vinterkylan.   

Av Curt - 22 oktober 2012 21:29

 

Min gode vän Willy tog och skjutsade mig och Dannemans in till Isla Plana. Jag köpte mig ett kökstält samt ett nytt abbonemang till telefonen, nu mera har jag +34634130369 på den spanska mobilen. Det har varit en varm dag, men efter några öl så fick jag upp kökstältet och är nöjd. När det var klart blev det säsongens första boule, jag tänker undanhålla er resultatet, det var herrar mot damer.      

Av Curt - 21 oktober 2012 11:35

 

Så är jag då äntligen på plats i Bolnuevo, känns skönt. Efter att ha lämnat Bahia Camping i Santa Pola körde vi till Fiatverkstaden i Alicante för spegelbyte. Jag tog med min spegel för att byta själv, det var bara 2 skruvar ocg det betalar jag inte 40€ för. Min kompis gjorde service och spegelbyte och det tog halva dan. Landar i Bolnuevo vid 1700 tiden och får min gamla plats. Vi går på china och äter tillsammans med Janne och Willly med resp. Det blir en kvällsgrogg i Fam Karlsens nya förtält. Lördageftermiddag börjar det regna och det håller på hela natten. Tanken var att besöka marknaden i dag, men det blir intet på grund av blötvädret. Jag har haft god hjälp av Roland som här på bilden byter min spegel.   

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards