Curtan

Alla inlägg under april 2012

Av Curt - 30 april 2012 21:33


Valborgsmässoafton i Piteå. Det årliga och traditionella  kanalsimmet gick av stapel i som jag tror ganska kallt vatten. Segraren simmade sträckan på 10 minuter.

 

Småblåsigt och kylig var aftonen, men en rejäl brasa värmde. Pitebygdens manskör sjöng och hälsade våren välkommen, och vi får hoppas att dom får rätt. Nu väntar vi på värmen









Av Curt - 25 april 2012 17:01


I dag har det varit en vilodag. Tillsammans med Dannemans har vi gjort en tur till Gustavsberg och porslinsfabriken. Museet var mycket sevärt, titta bara på bilden vilka fantastiska vaser, i dom andra rummen fanns det tallrikar  30 och 40 och 50 talen som man kände igen. Vi körde sen över Vaxholm, åkte med 2 färjor tillbaka till Stockholm, en mycket trevlig rundtur. I kväll blir det att gå på restaurang och äta, men det blir lungt för jag åker vidare i morgon 

Av Curt - 23 april 2012 19:31


Efter att ha shoppat i Flensburg på morgonen, ja ni förstår säkert  vad jag har inhandlat., skildes jag och Erik & Arja, dom skulle till Grenå och jag ställde kosan mot Stockholm. Vädret har stabiliserat sig, solen värmde riktigt gott. Ett par ordentliga regnskurar kom det, men det kan man stå ut med. Nu har jag tagit in på en Camping bredvid Elmiamässan och med utsikt över Vättern. En bungalov för 4 och till priset 340.- inkl frukost och gratis Wi Fi. En trevlig liten camping som jag kan tänka mig att besöka med husbilen. I morgon blir det Stockholm och vila ett par dagar

Av Curt - 22 april 2012 20:31


Lämnade  Lissendorf kl 0830, vädret var regnigt och otrevligt. Letade oss upp på A1 mot Köln. Vi har 65 mil framför oss innan vi är framme i Flensburg. Det regnar mest hela vägen och på vissa ställen så haglar det.

Väl framme i Flensburg så installerar vi oss på det enkla hotell som vi har bokat. Vi går till Kleine Restaurant (bilden) och äter en god middag innan vi återvänder till Hotellet. I Morgon blir det shopping på City Market innan vi skiljs, Erik&Arja åker btill Grrenå och jag till Jönköping   

Av Curt - 21 april 2012 21:29


Vi åkte från Vichy kl 0900, surväder och värre blev det. Himmelen var kolsvart och efter ett tag så började det ösa ner, och det gjorde det ända fram till Lissendorf där vi nu befinner oss. Vi fick köra genom flera små mysiga tyska byar innan vi anlände till Lissendorf. Efter en god middag på hotellet skall vi nu gå och knyta oss. I morgon blir det Flensburg 

Av Curt - 20 april 2012 20:27


Ja nu är vi en bit på väg. Vi startade från Roses vid 9 tiden, ett kortare stopp I La Jonquera för proviantering, sedan upp på betalvägen mot Montpellier, kostnad 11€. Det regnade ordentligt över pyrenéerna och var kallt, snö var kvar på sidan av vägen. Vi är nu på Hotell De Naples och nu blir det läggdags efter en god middag. I morgon åker vi till Tyskland och Hillesheim   

Av Curt - 19 april 2012 17:20


Nu har vi landat i Roses, här skall vi stanna 2 dagar. Färden från Puerto Mazarron gick bara bra, 82 mil på motorvägar. Idag har vi i strålande väder spelat minigolf på en 18 håls bana. Det är en helt underbar golfbana, lummig och med rinnande vatten runt banorna, behöver jag tala om att jag vann.

På eftermiddagen tog vi Roses express upp i park natural, vädret var bra och vi fick många bra bilder. Väl uppe på toppen så vaknade gubben Tor och dundrade på ganska ordentligt. Han tyckte också att vi var för torra för han skickade en ordentlig hagelskur över oss, vi var ordentligt blöta och frusna när vi kom ner till Roses igen, men det kurerade vi med en stor whiskey.    

Av Curt - 17 april 2012 08:50

Och jag som trodde att avskedsfesten blev på woken, aj så fel jag hade. Ett sista Boulespel
Sedan bjöd våran Grand Old Lady på Gin & Lemon i polbaren.

På kvällen gick vi alla, och det var Jag &Inger, Rune&Jane, Jan&Ingrid samt
Willy&BrittMari och Ola till Elliott för en gemensam middag med gänget.
      
I morgon (tisdag) lämnar jag Camping Playa Mazarron för att på Onsdag starta hemfärden till Piteå.
Jag kommer att köra tillsammans med Erik&Arja och första stoppet blir i Roses.
Därefter blir det Vichy i Frankrike, sedan Hillesheim i Tyskland och Flensburg i
Tyskland. Där skiljs våra vägar och jag kör ensam till Jönköping och sedan Hässelby.
Sedan får jag ta dom sista 85 milen hem till Piteå efter ett par dagars vila.
Det  kommer att bli lite sporadiskt med Internetuppkopplingen efter vägen.

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards