Curtan

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Curt - 14 september 2012 16:45



 

Eftersom att jag vilade mycket igår så väljer jag att köra fram till Rendsburg, gps:en leder mig till fel sida av Kielkanalen, men jag lägger mig och sover trots att det är nån som spikar och kastar plankor hela natten och det tillsammans med tåg som går på bron var 5 minut.

Stiger upp vid 7 tiden och börjar leta mig över på andra sidan, och det är lättare sagt än gjort. Hittar till slut en vanlig bilfärja som fraktar över mig och efter en del irrande så kommer jag rätt. Kjell-Åke och Orvokki med sällskap dyker upp, men även dom på fel sida. Dom åker med den här unika färjan över och vi äter lunch på bryggterassen. Det kommer en strid ström av båtar, bl.a en kryssare av det större slaget från Nassau. Vid varje båt talar en gentleman om på internradion vad båten heter och varifrån den kommer samt går ut och hälsar på dom. Efter lunchen åker jag mot Munster och Grevens ställplats. Det regnar och stormar hela vägen och det är vägarbeten så att jag håller på att bryta ihop. Nu står jag på ställplatsen och tar mig en öl och det är jag värd.


Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards