Curtan

Alla inlägg under november 2012

Av Curt - 18 november 2012 22:00

 

Madonnans återkomst är en uråldrig tradition från ca 1600 talet. Madonnan föördes då i säkerhet upp till bergen när moriska pirater anföll kusten, när så faran var över återfördes hon till Bolnuevo. Madonnan är regionens skyddshelgon och på sin väg från Mazarron till Bolnuevo stannar hon upp på vissa platser och välsignar dessa, campingen är en av dessa. Det är full fart nere på stranden med tivoli och marknadsstånd, folk festar och har roligt och det är dom väl unnat.

Av Curt - 17 november 2012 21:02

 

Dagen har varit varm och skön. Tillsammans med Inger och Fru Danneman åkte jag buss in till Puerto, och hör och häpna, den var bara 15 minuter försenad. Vi strosade runt lite, hamnade så småningom på baren La Farola nere vid båthamnen. Där intogs det en öl och sandwich och efter det gick damerna och köpte sig en ny handväska. Roland som hade hyrt en bil kom och hämtade oss. På kvällen en liten träff hos Inger med ost och dricka. Vi gick en sväng nere på tivoliområdet innan vi skiljdes och var och en gick till sig. I morgon blir det mera fart, för då kommer Madonnan tillbaka till Bolnuevo

Av Curt - 16 november 2012 23:02

Tja det blir ingen bild den här gången. Regnet och blåsten har äntligen upphört och solrackaren har strålat och värmt.

Willy hade vänligheten att skjutsa in mig till läkaren, men se han hade tagit ledigt, och då får jag väl kraxa till på tisdag.

Ett Boulespel i skön sol blev det iaf. Tillsammans med Grand Old Lady åt vi friterade Langostinos hos kinesen, mycket gott. Efter det ett besök i socialen med dans till Mattias eminenta musik. Just nu så har jag gurglat mig i varmt saltvatten, får väl se om det hjälper. Sov Gott Alla

Av Curt - 15 november 2012 22:34

 

Det är lite långt mellan inläggen, och det är för att det inte händer särskilt mycket här på campingen. 

Det blev iaf en ölfest hos Marias med god mat och mycket öl. En liten förfest hos Dannemans med tilltugg och GT

Hos Marias spelade cykelhandlaren Hubert dragspel och Brandmannen Roland kompade med sitt fantastiska munspel.

En mycket trevlig kväll    

Av Curt - 10 november 2012 11:55

 

Nu verkar det som att vädret stabiliseras lite, regnet och blåsten har upphört och solen skiner, det är 20 gr +.

Igår var jag bjuden till Alf&Mary för att inviga deras nya förtält, ett mycket fint tält. Rödvin och lite tilltugg satt bra.

Senare gick alla till dansen på socialen. Bilden visar hur man häller upp grogg i Spanien, underr tiden det fylldes i glaset så hann bartendern öppna en öl åt en annan gäst. Man är inte så noga med centiliterna här nere. Nu skall jag snart gå på födelsekalas och få kaffe med äppelkaka med avec    

Av Curt - 4 november 2012 21:38

En vilodag efter gårdagens avskedsfest för Sören & Elsmarie. Dagen är lite mulen och mot eftermiddagen börjar det blåsa så jag vevar in markisen för säkerhets skull. Blir bjuden på kaffe med dopp och kaka hos Dannemans och en trevlig pratstund. Kl 1900 bjuder jag Rune & Jane på middag på kinesrestaurangen. Jane har fyllt 70, vilket man inte kan tro, och att få bjuda dom på middag det är dom väl värda för jag ha fått så mycket omtanke från dom, tack skall ni ha och kram på er.  

Av Curt - 3 november 2012 16:53

    

Dagen har varit varm och go, som man säger. Vi bestämde att ha ett litet strandparty nere på beacen. Vi blev 51 svenskar ock några norrmän, och vi hade hur trevligt som helst. Alla sitter i en ring som bara blir större och större jag hoppas att det här återkommer varje Lördag. Kvällen kommer att avslutas hos Dannemans där jag bjuder på Entrecoté och Ingegerd bjuder på tillbehör, och detta för att ta avsked från våra goda vänner Sören & Elsmari som jag hoppa få träffa flera gånger.

Presentation


Övervintrare i Spanien med husbil

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards